tisdag 3 juli 2007

Och var kom den där från




Så har vi fått sommarvärme och som vanligt är det gränsfall att det blir för mycket när det kommer så plötsligt.

En av mina fotograferande kompisar trivs nog inte i dag för han vill ha mulet och + 15 grader.

Dagens titel avser den gula lilja som finns på bild, hittade den helt plötsligt under gräsklippningen och kan bara konstatera att den har jag inte sett tidigare och att jag skulle ha missat den är högst otroligt däremot har jag förmodligen sett dess bladrosett men aldrig i blommande tillstånd

Det händer ju att frön hamnar på de konstigaste ställen men en lilja med lök ??

Min fundering är allts hur länge kan en lilja vara vilande utan att få blommor? Skulle det vara någon som vet eller tror sig veta får ni gärna höra av sig.


Eftermiddagen har i huvudsak använts till gräsklippning både här och där.

Nu är nog min nyanlagda blombänk ganska färdigplanterad för tillfället




Ingemar



Inga kommentarer: