söndag 12 februari 2012

Fin dag


Helgen har bjudit på fina dagar med behagliga temperaturer och mycket sport
Jaja det är ju söndagsmorgon så mycket kan hända under dagen

Lördagen var dock behaglig med en ordentlig utomhusvistelse vilket satt fint efter flera dagar inomhus.

Katterna trivdes också och tillbringade mycket tid ute vilket tydligen tog på deras krafter för sen blev det mycket sovande resten av dagen.

Just nu är det trevligt att titta på sport för det gick bra i lördags både på längden och tvären.

Både i damernas slalom men framförallt Johan Olsson på herrarnas klassiska, synd bara att han har så svårt att hålla sig frisk!

Sen blev det seger mot Ryssland så nu blir det tydligen final mot Finland på söndag.
I Tennis så blev det överaskande vinst i dubbeln så den matchen lever ett tag till.

Konstaterar också att Henrik Stenson verkar vara på gång igen efter operation och bedrövlig säsong hoppas att han kan hålla ihop spelet idag.

För någon tid sedan träffade jag en expert som ansåg att Charlotta Kalla lagt på sig för mycket muskler för att det skall gå riktigt bra, hon har kanske rätt inte vet jag.

Skall bli intressant att följa dagens stafetten mm

Sen har plågoriset melodifestivalen dragit igång igen och det är ganska svårt att undvika den cirkusen så igår plägade jag mig genom hela programmet och konstaterade ännu en gång att det är ingenting för min del.

Visst är solen underbar men låg vintesol vill man helst vända ryggen åt för att se något.

Hoppas ni får en bra dag för det har jag tänkt ha.

Ingemar ronnberget.se





Inga kommentarer: