fredag 12 augusti 2011

Konsten att säga nej

Dagarna går så fort att man inte hinner med helt plötsligt är det fredag så vart tog den här veckan vägen.

Började torsdagen med ett planerat besök på PÄS fortsatte sen till Västra kajen och fixade piteUnikas bildspel som snurrar igen.

Ett stopp för inköp av lite mat och sen hem för lite fysiskt arbete, testade motorsågen genom att fälla en björk som kanske skymde sikten för parabolen men inte hjälpte det resultatet blev en massa ris som måste flyttas på men det får vänta för nu lyser solen samtidigt som det regnar.

Fick bli lite inomhusarbete vid datorn och ett samtal med en av dessa telefonförsäljare, ny någon som tyckte att jag skulle byta elleverantör så nu är det gjort fick tom hans telefonnummer om det skulle uppstå några problem.

Tror också att katterna börjar tycka att det är höstlikt för de tillbringarmer och mer tid inomhus.

Avslutade kvällen med ett besök på forskarföreningens öppet hus och fick med mig nödvändiga grejer till tisdagens föreläsning i Arnemark.

Ja det var så sant hann ju med ett telefonmöte också vid den något ovana tidpunkten 15.00 och tänk att jag kom ihåg det.

Fredagen bjöd på sol och värme.
Väntade på någon som skulle ringa men förmodligen glömde han bort det, istället ringde en telefonförsäljerska ! Eftersom du har varit kund hos oss får du detta gratiserbjudande jo pyttsan, du måste vara medlem i sex månader men behöver inte köpa något utan kan avbeställa när du får vårt erbjudande.
Lite moderna grepp hade de dock erbjudandet kommer per mail.

Tror jag skall skaffa mig ett telefonmedelande som kan låta så här
"Hej du har kommit till min telefonsvarare, är du telefonförsäljare kan du lägga på direkt för jag är inte intresserad, ni övriga kan lämna namn och telefon så ringer jag upp så fort som möjligt."

Diskuterade detta med att säga nej med någon och fick medhåll om att en kurs skulle vara något, fast egentligen är det ganska enkelt säg nej kort och koncist och förstås inte det får man väl bokstavera fast det förstår nog en del ändå inte!
Ganska typiskt är det dock att som avslutning på samtalet sa h*n, fast till oss får du inte säga nej!!

Fixade också bort den fällda björken vilket inte alls var lika roligt som fällningen


Lite märkligt är det faktiskt att i helgen finns ingenting inbokat man kanske skulle göra ett besök på LF arena och se om någon av kanadensiskorna gör allsvensk debut, sämre match än senast kan det inte vara

Ingemar
www.ronnberget.se





Inga kommentarer: