lördag 13 augusti 2011

Ingen fest

Började dagen med att slöa vid datorn efter att katterna faktiskt haft sovmorgon till 6.

Ett besök hos vänner som höll på att rusta för husvagns tripp i ödemarken.


Ägnade mig sen åt min parabol och efter lite justeringar men framförall averkning av ytterligare en björk har jag just nu perfekt bild inför friidrotts-VM, risken finns dock att det är en massa störande aktiviteter samtidigt tex Skärgårdsfest, Landsbygdsdag och eventuell finlandsresa!
Tack för assistansen Leif.





Som bekant har ju mitt normal zoom havererat och använder därför ett 28-105 mm från analogtiden, var ju perfekt då men med D300 blir ju brännvidden 42- 157 vilket kanske inte riktigt är vad man skulle vilja ha.
Upptäckte en knapp på objektivet för omkoppling mellan normal och makro. Testade funktionen på en kvarvarande lilja, men inte kan jag se någon skillnad mer än att det inte går använda 28-50 i makroläget.

I dag firar min gamla arbetsgivare 50 års jubileum med familjedag i badhusparken och festligheter på havsbadet under kvällen men vi "pensionärer" fick inte vara med, men det kanske räcker med att ha tillbringat drygt 40 år i företaget.

Ingemar
www.ronnberget.se

Inga kommentarer: