torsdag 14 juli 2011

Ur form

Vet inte riktigt vad det är men är helt ur form, trött och allmänt hängig är jag dock just nu, kan det vara sviter av för mycket vistelse i sol och frisk luft månne.

Har dock fortsatt med förberedelser för lördagens övning har bla lastat marknadsstånd mm på släpet.

Efter denna kraftansträngning :-) och ompysslade av katterna var det dax för ett stadsbesök för lite inköp och socialt umgänge men började dock med lunch eftersom det var torsdag blev det ärtsoppa och plättar i Öjebyn.

Inköpsrundan blev dock ganska kort, hittade en nyckel till vattenutkastaren 55:- för en liten plastbit tyckte jag dock var dyrt!
Nästa stopp blev inköp av limstift, några fotoramar och läsglasögon förmodligen kommer alla paren att i vanlig ordning försvinna samtidigt. Provar taktiken ett par vid sängen, ett par i pannan och ett par i bilen denna gång få se hur det fungerar.

Sen blev det ett besök hos bekanta för en kopp kaffe och lite småprat, fick också en bit rökt lax med mig hem.
På hemvägen åkte jag förbi min serviceman bara för att konstatera att det verkar vara betydande problem med min slåtterbalk, motorn är tydligen heldöd, kan bli en dyr historia :-(

Hemma igen för lite jobb med ny blogg och en ny hemsida + lite vila innan det var dags att åka till forskarföreningen och renovera utställningen ingen större skada skedd som tur var.

Hemma igen möttes jag av två hungriga katter, verkar inte som om jaktlyckan varit god denna dag.

Propexus hungrig så satt det fint med en smörgås av hembakad mjuk kaka och kall rökt lax det enda som saknades var väl en kall öl men det går utmärkt med vatten också

Upptäckte att dagens datum står högst upp på bloggen onödigt att skriva den en gång till, undrar om det alltid varit så eller om det kom med när jag bytte layout

Ingemar
www.ronnberget.se

Inga kommentarer: