lördag 9 juli 2011

Tufft påstående

Hickade riktigt till när jag läste dagens PT om Midnatttrampen som Stockbäcken-Roknäs byaförening arrangerar, Ingemar Edström som jag tror är v.ordförande i föreningen påstod att Sockbäcken -Roknäs  byaförening är den mest aktiva föreningen i Piteå Kommun, tala om lokalpatriotism utan omvärdesanalys.
Vad jag också reagerade på var att de flesta cyklister åtminstone på bild saknade hjälm!!

Började dagen med att lyssna på ring så spelar vi vilket hör till mina lördagsmorgon rutiner, konstaterade att det hade regnat ganska rejält under natten.

Bestämde mig för att göra en rekognoseringstur med bil och kamera vilket blev tämligen resultatlös.
Passade på att tanka innan jag åkte hem, väl hemma blev det städning av bilens bagageutrymme desto större bagage desto mer samlas det, hittade bla en låda med diverse loppisfynd, ni kan aldrig gissa vad!

Naturligtvis kameragrejer bla en Agfa kamera två blixter och ett antal förpackningar med blixtlampor
Får nästan lust att leta reda på en film och testa men det får bli en annan dag, tror nämligen att jag slängde all gammal film vid en städning!

 Efter en tämligen spartansk lunch plockade jag fram trimmern och snyggade till där  gräsklipparen inte kom åt.

Freddi och Trollet höll mig sällskap mest hela dagen även om de höll sig undan medan jag körde med trimmern.

Ganska märkligt egentligen både Freddi och Trollet har blivit mycket mer sällskaplig sen ungarna försvann.  Men det är kanske trots all ganska naturligt och kallas svartsjuka!
Rönnberget 2011-07-09
Ingemar
www.ronnberget.se

Inga kommentarer: