onsdag 22 juni 2011

Regnig inledning av veckan

Måndag morgon när jag åkte till Kallax var det regn i luften och på sina ställen rena skyfallet,
Det hade regnat ordentligt under natten så mina katter fick vackert stanna inne, herrarna som varit med förr tog det med godan ro och fortsatte att sova men unga damen protesterade högljutt och skulle bara ut.

På programmet  i huvudstaden stod nätverksträff för ledutvecklare vi var ca 20 deltagare och det blev en intressant och givande dag.
Hade också äran att lotsa mina medresenärer till rätt plats LRF huvudkontor, vilket gick utan problem även om vår linje var delvis stängd pga ombyggnader.
Även hemresan gick bra lyckades undvika alla förslag om shoppingtur!
Fördelen med att flyga med Norwigen är faktiskt att de oftast startar och landar enligt tidtabellen!

På hemvägen från Kallax blev det ett långt samtal från en kund med hemsidesproblem, problemet löstes och fixaades nästa morgon för väl hemma möttes jag av tre katter som skulle ut trots vädret och ett antal mail att ta hand om så det blev en sen kväll innan jag var klar under tiden sprang katterna ut och in speciellt Bullan som inte förstod detta med att man blir blöt av regn och dessutom har hon inte lärt sig att stå stilla så man kan torka av henne.
Tisdag morgon skulle tre katter bara ut och nu har även Bullan insett att när det regnar så kommer det blöta uppifrån, dock gäller fortfarande full fart ut innan hjärnan är inkopplad, snabb vändning mot närmaste skydd antingen bilen eller in under bron.

Fixade en massa saker via datorn innan det var dags att äka till Svensbygården och hänga utställning. Annika tyckte att vi skulle ha vernissage på midsommardagen så nu sprider vi det budskapet!

Fortsatte sen till Jävre och turistbyrån för att byta ut pärmen att göra i Pite bygden!
Och regnet det bara fortsatte upptäckte att det fanns tendenser till vattenplaning måste kanske kolla däckens status!!

Hemma igen så konstaterade jag att de var två torra katter och en blöt, bulan förstås.

Gjorde de sista justeringarna på piteUnikas bildspel och fixade en upphängningsanordning.
När jag var ut och tittade efter katterna hörde jag något som surrade och tänkte vem klipper gräset nu men brydde mig inte speciellt mycke om det men nästa gång jag var ut surrade det fortfarande och konstaterade att det var bilens kylfläkt som gick, vilket fått till följd att batteriet behövde laddas, lossade anslutningen till fläkten för att få stopp på den. På onsdag morgon satte jag tillbaka anslutningen och nu var det inget problem.

Vaknade tidigt katter som ville ut men somnade om så det blev sovmorgon tur att inte mötet på västra kajen började tidigare än 10.

Vi diskuterade Skärgårdsfesten och bestämde att den genomförs som planerat den 27 Augusti.
Vi hann också diskutera bildspelet och bestämde att det behövs mer informationstext.
Om det är en för eller nackdel att gå på möten vete tusan men nya uppgifter/uppdrag ger det!!
Vid lunchtid tittade solen fram igen efter 2½ dygns regnande, hoppas den blir kvar länge, resten av veckan måste användas till favoritsysslan städning!!

Rönnberget 2011-06-22
Ingemar

Inga kommentarer: