lördag 11 juni 2011

Pingstafton

 Pingsthelgen är ju inte vad den varit sen annandagpingst försvann som röd dag.
Men lördagen blev tämligen intensiv med
Fiskepremiär i Arnemark, Fika försäljning i Stridholm och  Sportverteranbilar hos Tora Ceder
Det började tidigt med fiskepremiären och för ovanlighetens skull så vaknade jag inte före klockradion vilket hör till ovanligheterna!
Dessutom hade jag glömt mobiltelefon som fick hämtas för att kunna lokalisera fiskekompisarna som redan efterlyst mig :-)






Väl på plats var själva fisket snabbt avklarat!
Sen blev det fiskrensning och frukost innan det var dags att återvända hem med sex fina fiskar, tala om bra service.

9 veckors hundvalp fick social träning genom att
besöka fika försäljningen







Nästa övning var att hjälpa till och ställa i ordning för fikaförsäljningen hos Annicas handelsträdgård vilket gick bra men redan nu började det bli otrevligt varmt.










Snabbt uppbrott för nu var veteranbilarna på plats!
Några dagar tidigare än vad jag trodde.
24 sportbilar av olika modeller gav många fototillfällen testade tom ett fisheye kul objektiv men inget för mig





Man kan faktiskt få ganska bra närbilder genom att använda ett längt tele










Sen var det bara att plocka ihop efter fikaförsäljningen och göra som katterna dvs slö i värmen.
Katterna ja de har mest sökt skugga i dag för att piggna till på kvällskvisten

Tyvärr är risken stor att värmen försvinner för denna gång man kan ju dock hoppas att metrologerna har fel denna gång!

Rönnberget 20110611
Ingemar
www.ronnberget.se

Inga kommentarer: