onsdag 18 maj 2011

Lite av varje

Ibland tar dagen slut innan man är klar med vad som skulle göras!
Så blev det denna dag trots att dagen egentligen blev helledig eftersom resan till Vittangi blev inställd, jobbade ett tag på förmiddan med sammanställning av resultat och kommentarer för Mjau efter att kommentarer från de flesta övriga jurymedlemmarna ramlat in i inboxen under natten.
Ett beesök i Norrfjärden blev försenad pga att en av katterna förirrat sig upp på uthustaket hämtade en stege och klättrade upp och när jag lockade på henne så kom hon, självklart var det Busan vem annars, men inte ville hon bli nerburen utan satte sig på min axel medan jag klättrade ner!
Efter att ha hämtat mobiltelefonen blev det riktning Norrfjärden. Det egentliga ärendet klarades snabbt av men sen blev det fundering över varför bilder blev mörka eller med blåstick så vi hamnade vid datorn ett antal timmar och efter att ha lokaliserat nödvändiga programvaror och gett en kortkurs i hur man behandlar bilderna före utskrift blev jag bjuden på middag som tack för hjälpen.
Fick möjligen en liten affärside, tydligen är det ganska många som har behov av bilder till informations och reklamblad av olika slag men som 1. tycker det är för dyrt att anlita en fotograf  2. Inte riktigt vet hur man skall hantera kamera- dator- skrivare mm.
Nästa besök blev hos en kompis som opererat foten och kommer att få gå med gips ett antal månader, hade inhandlat fika för att uppmuntra honom!

Under fikat fick jag ett SMS från posten att mitt paket från Cyberphoto fanns att hämta i Öjebyn fantastiskt egentligen för visst var det i går eller möjligen måndagnatt som jag beställde grejerna. En kompakt digitalkamera modell enklare som ersättning för den som försvunnit. Märkligt är det dock att det i princip är omöjligt att idag hitta en kompaktkamera med optisk sökare?

Efter att ha hämtat paketet hann jag med att påminna om grejer jag skulle få låna av en annan kompis och fick även ett årsmötesprotokoll justerat, protokollet behövs för en lederansökan som skall kompletteras omgående.
Hemma var det bara att samla ihop katterna och packa upp kameran som skulle laddas den här gången hade jag kommit ihåg minneskortet!!

Upptäckte också att resultaten för NND digitaltävling hade kommit så det blev till att pussla ihop rätt bild med rätt fotograf!!
Därför blev det ingen bild med nya kameran, men imorgon!

Rönnberget 2011-05-18
Ingemar

Inga kommentarer: