onsdag 25 maj 2011

Jaha

Natten blev lugn dvs det kom ingen mer unge och Bullan sov tämligen lungt i min säng!
Hon stannade inne under förmiddan medans jag hängde utställning. Freddi och Trollet uppskattar inte hennes försök till umgänge utan föredrog att hålla sig för sig själva

Upptäckte också att matförrådet är tämligen tomt och behövde fyllas på och det får bli när utställningen är klar.

Passade på att fylla på kontantkassan på väg in till stan, ibland klarar man sig inte bara med plastkortet tex när kortläsaren är ur funktion vilket kan hända ibland.
Nu hänger utställningen Mjau på plats allt skall vara klart. Passar bra eftersom biblioteket har stängt torsdag och fredag för utbildning och viss uppfräschning

Passade på att fota utställningsbilderna med nya kompaktkameran, belysningen skapar en del spännande skuggeffekter.

Efter lunch var det dags att uträtta övriga ärenden vilket i vanlig ordning inte lyckades speciellt bra antingen var vederbörande borta eller allt för upptagen för att hinna med en träff.
Nåja bara fylla på förråden och återvända hem efter ett besök hos min gräsklippar reparatör för att diskutera vad göra åt problemen med maskinen, det blir till att göra ett reparationsförsök sen får vi se hur resultat blir.

Undrar just om jag blivit utsatt för bedrägeriförsök fick flera mail om att jag pga tre felaktiga lösenord måste byta det? Skumt måste jag säga så jag vidare befordrade det till ansvarig återstår att se vad som händer.

Hemma igen konstaterade jag att Bullan piggnat till ordentligt och ville ut vilket var ok medans jag försökte ta reda på vad man skall kräva av en digital fotoram, inte helt enkelt förstås men nog verkar modeller med inbyggt minne vara att föredra åtminstonde om digitalramen skall användas mer eller mindre stationärt.
Hann också med att göra ett förslag till efterlysning av bilder till ett bildspel som jag fått i uppdrag att sammanställa, återstår att höra vad kundens repensentant tycker.

Efter dessa övningar passade det väl bra med ett besök i grannbyn. Fick bla veta att fiskepremiären blir den 11 juni kl 6 på morgonen och att fiskesektionen kommer att få ny kontaktperson Någon testade också min kamera på husets vove.

Väl hemma så blev jag uppringd av en av ombuden till helgens förbundsstämma som undrade om jag kunde åka i stället för honom, men det går ju inte har ju en annan förbundsstämma att åka på.

Appropå åka så verkardet ju som att vulkanaktiviteterna har avtagit och flyget och flygpassagerare kan andas ut, så det blir nog resa på fredag.
Björnungen i Älvsbyn som kommit bort från sin mamma hittade tdligen inte hem igen utan fick avlivas under dagen, orsaken var ju egentligen det hyenebetende som folk uppvisade.

En annan knäppgök slog till i Malmö i går vid skånederbut mellan Malmö och Hälsingborg.
När Hälsingborg tog ledningen kastade någon in en smällare som träffade Hälsingborgs målvakt.
Och efter det sprang en 18 åring in på planen och attackerade målvakten, ynglingen är tydligen känd av polisen från tidigare supporter bråk men inte kriminell, 18 årigen har tydligen vid förhör uppgett att han blev arg när Helsingborg gjorde mål!! Max straffet för denna förseelse är tydligen 6 månader men förmodligen slipper han undan med villkorlig dom pga förvirrat beteende eller något liknande.
Nej nu är det dags att ta tag i hårdhandskarna dvs 6 månaders fängelse, livstids avsängning från alla offentliga arrangemang och naturligtvis skadestånd till MFF som kommer att röra sig om miljoner, dessutom bör han dömas att betala minst 10 miljoner till brottsofferfonden eller vad det nu heter.
Självklart är hans liv förstörd för all framtid men det är nog enda sättet för att få övriga virrhjärnor att tänka efter före.

Rönnberget 2010-05-25
Ingemar

Inga kommentarer: