fredag 29 april 2011

ojdå

Blev förstås påmind om att man fyllde år hur tragiskt det nu än är så börjar man vara gubbe!

Började annars dagen med att lasta gräsklipparen för transport till service inte så lätt när den inte vill gå själv
Passade också på att skaffa ett nytt däck till släpvagnet så nu skall det vara redo för användning.

Blev också oplanerat bilrep och det är inte speciellt kul och egentligen hittade jag ingen bra förklaring på varför bilen helt plötsligt blir utan ström men irriterande är det.
Katterna var dock mycket intreserad av vad jag sysslade med och ville hjälpa till med undersökningen men när bilen startade sa de snabbt tack och adjö, hoppas att de fortsätter och håller sig undan från bilar det är nog mest hälsosamt för dem.

Min kusin hälsade på för sitt årliga besök, dagen till ära hade han lånat sin frus läckra Audi och den var inte till salu.
Moraliskt stöd vid deklaration var temat för besöket och i år var det enklare än någonsin. tänk om min egen var lika lätt.


Hade ju häromdagen ett långt samtal med Visat eller egentligen flera korta försök men den här gången hade jag bestämt mig för att inte sluta förrän jag fått ett klart svar och det slutade faktiskt med att jag fick tala med en vettig person som dessutom vågade tala om vad han hette, resultatet av det hela blev besök av en serviceman  som fixade felet och dessutom började HD att fungera !

Filmvisning i Arnemark var nästa punkt på dagordningen och där bestod uppdraget i att tillhandahålla projektor vilket gick bra.
Öppet hus hos Pitebygdensforskarförening bestod i att klura ut hur vi skulle få till en enkel utställning som säger allt men samtidigt är enkel att transportera och hantera.

Åter till Arnemark och titta på sista filmen och sen samla ihop grejerna.
Intresset för filmvisningen var varierande men på den första filmen för de yngsta var det mycke barn som åt popcorn och godis. Sista filmen hade nog inte så många besökare vilket kan bero på att det var tjejkväll i stan väl hemma så konstaterade jag att de flesta katterna ville komma in men två stycken är på rymmen Smurfa och Bill får se om de behagar hitta hem under dagen


Rönnberget 2011-04-29
Ingemar

2 kommentarer:

Håkan sa...

Hej Ingemar
Kör du med gammel Audin nu?

Ingemars tankar sa...

Ja den har fått träda i tjänst igen