onsdag 1 september 2010

långt mellan bloggandet

Har av olika anledningar inte bloggat på ett bra tag men nu var det dax igen.
Kattungarna har vuxit år nu 8 veckor så snart är dags att flytta.
Appropå flytta så fick jag ett telefonsamtal med frågan om jag hade tappat någon katt, vilket jag ju har. Åkte dit och konstaterade att visst var det den saknade rymmaren, Kattmamman, något magrare än när hon försvann.
Troligen har hon hunnit få ungar men var de tagit vägen vete tusan de har kanske blivit föda åt någon större, men söker gör hon och är dessutom irriterad över de andra katterna dessutom är hon svartsjuk och skall helst vara närmast mig. Det kan bli en (o)rolig natt.
Ungarna har ingen uppfattning utan angriper glatt de stora katternas svans vilket inte uppskattas utan renderade i lite stryck för framfusig unge, fördelen med sur katt var att ungarna tog det ganska lugnt och gömde sig när en intreserad mamma med dotter ville titta på dem, återstår att se hur övertalningen av husets herre lyckas!!

Något helt annat
Söndag kväll saknade jag min plånbok hade använt den under dagen när jag handlade på OKQ8 och sen besökt bekanta och sen hålligt mig hemma.
Måndagmorgon inleddes med ett systematiskt sökande utan resultat, frågan blev då hade jag lyckats förlägga den eller hade någon lagt beslag på den.
Gjorde en förlustanmälan hos polisen, du är nr 32 och väntetiden beräknas till 8 min, och det stämde faktiskt, spärrade också mitt visakort kommer ett nytt inom en vecka!
Naturligtvis hittade jag plånboken måndagkväll, den hade hamnat mellan sängen och väggen ?
Hur den nu hamnat där, nu är det bara vänta på nytt visakort, tala om att vara handikappad.

Det märks att valet närmar sig i går låg röstkortet i brevlådan, och valdebatten tar fart.

Rönnberget 2010-09-01
Ingemar

1 kommentar:

Anonym sa...

Min dotter hade ett likadant öde precis samma dag utom att hon hade haft plånboken mellan bilens sits och ryggstödet. Hon hann också anmäla både plånboken och bankkortet försvunnen och får vänta ett par veckor. Dessutom var hon 20 mil hemifrån på sin arbetsplats---
Hoppas du inte behöver vänta så länge utan myndigheterna i Sverige jobbar fortare.
Anita