torsdag 2 september 2010

Besviken

Strax efter 7 ringde telefonen det var Kattmammans upphittade som berättade att hon hittat en kattunge i deras källare, kattungen var hungrig så hon ville komma och hämta tillbaka kattmamman, lika bra det.
För Kattmamman har varit orolig hela natten har sökt sin unge och varit irriterad på husets övriga katter, tom Freddi som alltid är lugn och sällskaplig blev utsatt för hennes ilska.
Enda fördelen var väl att kattungarna höll sig ovanligt lugna och tillbringade natten i min säng.

Sen kattmamman åkt i väg återställdes ordningen och kattungarna stack ut för att göra nya upptäckter, skogen i närheten lockar allt mer dessutom har de upptäckt att det går att klättra i träden, nåja förr eller senare ledsnar de och återvänder in, problemet är möjligen att vi har ganska olika uppfattning om när detta skall ske.

Rubriken kommer av att när jag hämtade posten hade jag ett paket från ett lotteri, trodde jag att det var min vinst, en digital fotoram, förvåningen var stor när jag öppnade paketet och hittade en glastillbringar!! Det visade sig att vinsten kom från ett annat lotteri som jag inte ens visste att jag var med i. Så nu väntar jag på två digitala fotoramar och mitt nya visakort.

Idag fick jag biljett och hotellbokning för min Stockholmsresa nästa vecka, det var tydligen svårt att hitta hotellrum i närheten av Gamla stan där kursen äger rum nu skall jag bo på Zinkendam, dessutom har det nog blivit något missförstånd om starttiden är 09.30 bör jag precis hinna om jag åker från Luleå kl 7 och sluppit en extra övernattning, nåja det blir en extra dag för kattskötaren!

Men i morgon står fotografering på programmet och det är något helt annat.


Rönnberget 20100902

Ingemar

Inga kommentarer: