onsdag 7 juli 2010

Marknad

För ganska länge sedan bestämde vi att vi skulle vara med på tisdagens marknad som arrangerades i samband med Paltkalas och Norgedagen.
Började strålande på plats strax före 9 ingen som vet någonting, nåja efter lite väntan så får alla sina platser det blev väl ett 20 tal marknadsstånd av varierande utseende.

Gassande sol gjorde väl att soldyrkarna fick sitt men själv fick jag uppsöka skuggan och återställa vätskenivån sen överlevde man dagen ganska bra.

Ingen strålande försäljning blev det heller. När det var dags för palt och Får i kål servering så försvann allt folk i riktning mot byxtorget. Där tydligen även all underhållning ägde rum så man kan ju fundera på hur man tänkt när arrangörerna arbetar aktivt för att få bort folket från råhustorget och marknaden.

Väl hemma var det ett antal katter som ville ha uppmärksamhet.
Måste nog studera lite katt psykologi för att förstå hur Trollet och Freddi tänker märkligt egentligen när de ser kattungarna är de bara reserverade och samma är det när de träffar Smurfa men så fort Smurfa är tillsammans med ungarna då fräser det om bägge killarna.
Trollet har ju en viss erfarenhet av att leva med besvärliga kattungar så han kanske vet vad som väntar men Freddi har ju ingen sådan erfarenhet.

Försökte på förmiddagen kontakta Tele2 för att säga upp telefon men inte lätt förmodligen har de Sveriges sämsta kundservice. För efter att ha knppat sig genom en mängd alternativ hanar man till slut på uppsägning av telefonabonemang och får då veta att väntetiden är 30-50 minuter eller något liknande det bästa erbjudandet är nog 10-15 minuter.

Trött avslutade jag kvällen med att titta på första semifinalen som faktiskt blev en riktgt bra match och som hålland vann med 3-2, lite dramatik blev det i slutminuterna när Uruguay satsade allt på att försöka kvittera.

Nu väntar jag snart på prästbesök inför begravningen undrar vilka överaskningar som kan dyka upp där.

Rönnberget 20100707
Ingemar

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ingemar,

Vi på Tele2 har nyligen bytt kundhanteringssystem vilket till en början gör att det i vissa fall tar längre tid än vanligt att hantera ditt ärende.
Om du behöver hjälp med att avsluta ditt telefonabonnemang är du välkommer att mejla mig dina uppgifter på michaela.lindell@tele2.com. Min fundering är varför du önskar avsluta telefonabonnemanget också?

Med vänliga hälsningar

Michaela Lindell, Tele2.