onsdag 30 december 2009

Solen


Igår såg jag solen orkade knappt över horisonten men ändå dessutom hade jag bara mobilen att fota med och dessutom var det diverse träd i vägen men ändå där var solen.
Jobbade med hemsidor i går plus en snabbtur in till stan och ett besöj i Arnemark sen så var dagen slut. Imorse var det kallt -25 eller något sådant, Freddi brydde sig inte ens om att fundera på att gå ut, Smurfa skulle ut men var inne innan jag hunnit vända mig om:
Katterna gjorde ett nytt utomhusbesök mitt på dan men det blev också kort.
Nu har jag försökt ringa supporetn men det är många som ringer just nu så jag provade att skicka ett mail, väntar på en del samtal och har också samtal att ringa men inte före lunch
Fortsätter med hemsidesarbeten och en del andra trevliga administrativa uppgifter, bäst att passa på medans den fyrbenta medhjälperskan är upptaget med annat hon kanske tom sover.

På eftermiddan åkte jag in till Öjebyn och nästan framme blev det motorstopp, generatorremmen var slut. Passande nog fick jag stopp utanför Granbergs motor som i och försig bytt namn och flyttat till Öjebyn. Fick hjälp med att byta remmen upptäckte också att slangen för luftförvärmningen var av vilket kan förklara att bilen gått dåligt i vissa lägen.
Hemma upptäckte jag att telefonen inte fungerade försökte kontakta supporten men det är många som ringer, så det blev ytterligare ett mail.
Antar att support folk som alla andra behöver lite extra ledigt.
Webbhotellet skulle ha ett mail med kundnr för att öppna webplatsen igen så förmodligen händer det inget förrän nästa år.


Rönnberget 2009-12-30
Ingemar

Inga kommentarer: