torsdag 12 november 2009

Förstår att björnen går i ide för det är faktiskt behagligt att sova lite längre på morgonen och som tur är tycker Freddi det också, just nu tycker han faktiskt att det räcker med att gå ut ½ 8.

Idag upptäckte jag faktiskt en nackdel med att inte ha en arbetsplats att gå till, behövde nämligen kopiera några papper, men efter lite funderande så löstes problemet även om det blev nödvändigt med ett stadsbesök.
Konstaterade på hemvägen att man inte vänt sig vid att det är vinter, ytterst dåligt klädd var man, foppaskor, jeans, tshirt och fliströja är väl inte lämpligaste vinterklädseln även om det för tillfället bara var -10.

Fick ett intresant samtal från en äldre man som funderade på att köpa en digital kompaktkamera och ville ha lite tips, han hade läst en kameratest i PT som jag förstås missat.
Blev en trevlig pratstund där han förhoppningsvis fick några saker att tänka på vi ett eventuellt kameraköp.

Kvällens tänkta hemsidesmöte blev inte av så jag bestämde mig för att åka och se på föreställningen " En slagen kvinna" lite sent ute men var ändå på plats före 19 bara för att konstatera att det var fullsatt, nåja plockar fram kameran och tränger mig in precis som de stora grabbarna brukar göra.
Konstaterar snabbt att det är minst 90% damer i publiken, konstaterar också att kamerabatteriet inte mått så bra av att ligga ute i kall bil i flera dagar, stoppar batteriet innanför tröjan och värmer det där ett tag så att jag kan ta några biler på publiken och Satu för att sen åka hem och ladda batterierna, det blir tydligen fler föreställningar i Piteå.

Rönnberget 20091112
Ingemar

Inga kommentarer: