tisdag 13 oktober 2009

Magsjuk

Vilken dag men framförallt natt det blev vaknade och fick göra en snabbruch till toaletten, efter en stund återvände jag till sängen men efter några minuter var det dags igen. Så här efterhand kan man konstatera att det mest praktiska hade varit att hämta den bärbara och sitta kvar i ensamheten. Vid femtiden kunde jag återvända till sängen och somnade om men strax efter sex tyckte Freddi att han sovit tillräckligt och skulle ut. Vid ½ 9 konstaterade jag att det var lika bra att stiga upp någon frukost blev det inte men en kopp kaffe och en cigarett gjorde inte saken värre.

Av naturliga skäl har det inte blivit mycket gjort under dagen piggnade dock till på kvällskvisten och testade med en filtallrik och en macka och det verkar vara ok.

Upptäckte också att kattmaten som jag glömde köpa i går helt plötsligt blev akut så det blev en snabb shoppingrunda, en flaska cocacola följde med en del påstår att den fungerar bra mot magsjuka.
Har dock gjort lite sista minuten jobb inför lördagens DIFO stämma, konstigt egentligen hade för mig att jag lämnat styrelsen men det kanske en del har glömt-:) Visst är det bra med alla nya kommunikations möjligheter mail, sms, tvitter och allt vad det nu kan heta men nog är det trevligt med ett gammeldags telefonsamtal som omväxling!!
Appropå telefon så har jag bestämt mig för att gå över till bredbandstelefoni får dessutom 100 Mbit på köpet. Har fått ett paket från min leverantör där det står att utrustningen kan kopplas in den 15.
Ja just det har också lämnat återbud till onsdagens och torsdagens övningar i Luleå.
Hoppas nu att kommande natt blir lugnare för till råga på allt blir det strömavbrott i natt och nästa natt mellan 23 och ca 4.

Ronnberget 091013
Ingemar

Inga kommentarer: