måndag 12 oktober 2009

Frustrerande


Började dagen med ett besök på apoteket, ICA och OK
konaterade att det kostade ungefär lika mycket på varje ställe!
På apoteket var det ingen kö alls så jag fick mina mediciner direkt så det besöket tog inte mer än 10 minuter normalt brukar det väl ta minst en halvtimme oftast mer.
Köpte p-piller till katt lätt chokad konstaterade jag att det kostade 150 kronor + 75 för receptet som dessutom bara gällde en gång!!
Väl på plats försökte jag ringa Vårdcentralen för att få tag på min diabetessköterska, fick ett medelande i örat om vaccinationen vilket inte var vad jag ville misslyckades förstås med att välja bort det, det är bra med ny telefon ibland men inte alltid.
Ringde upp igen samma medelande, tryck om du inte vill lyssna, tryck 1 för rådgivning 2 för labb,
tryck 1 för tid att bli uppringd. Nytt meddelande " det finns inga fler tider att bli uppringd på i dag", Kan det vara därför det inget folk var på apoteket de hade fastnat i landstingets telefonkö.
Fanns visst ett alternativ att om man inte hade knapptelefon kunde man vänta men det hade väl bara blivit en ny telefonröst.
Efter att ha handlat och tankat åkte jag hem bara för att konstatera att jag glömt köpa kattmat!!
Hemma upptäckte jag också att allt var inte in plockat bla några blomurnor och diverse trädgårdsfigurer som inte riktigt tål vintern så nu står de inne visserligen mitt i trappen så någon kommer väl att snubbla på dem.
Resten av dagen bara försvann utan att jag riktigt vet till vad för det mesta verkar ogjort men det är klart det blev väl något oplanerat i ställe!!

Rönnberget 091012
Ingemar

Inga kommentarer: