lördag 12 september 2009

Höstkonaer



Klockradion gick glatt i gång före kl 5 i morse, lika glad var förstås inte jag innan jag kom på att jag faktiskt ställt den på 5 torsdagmorgon, för då skulle jag upp sov vidare någon timme innan det blev frukost.
I dag var det dags för höstkonser, den tredje årstidskonseren som ingår i Piteenergis 100 årsjubileum. Platsen var Norrfjärdens Folketshus och dit har jag nog inte varit många gånger.

Ca 90 personer hade hittat dit och fick lyssna på Svante Lindqvist och hans dragspelande kompis Ulf "Flo" Jonsson, fiol och dragspel låter väl inte så spännande men det var faktiskt bra.
Svante är ju också en god berättare. Även dagens konser bjöd på en sjönsjungande kvinnlig artist, Sofia Gustavsson, Norrfärdens tjej som efter några år ute i stora världen flyttat hem.

Resten av kvällen bjöd på lite solialt umgänge och bildredigering så det som skulle bli en tidig kväll slutade vid midnatt.

Ronnberget 090912
Ingemar


Inga kommentarer: