torsdag 24 september 2009

Började dagen med ett besök på Piteå Älvdals Sjukhus kl 8 är faktiskt ganska tidigt för sådana övningar, klar där bestämde jag mig för att det var dags för fika. Kaffe och ansjovis macka satt fint dessutom fick jag ett uppslag till fotoprojekt som skulle kunna handla om handsprit.
Det var fler än jag som var fikasugna denna morgon bla en del personal som rutinerat duschade händerna med handsprit och sen viftade i luften för att det skulle torka, påminde en hel del om handrörelserna i typ latinamerikanska danser.

Väl hemma var det bara att ta tag i dagens sysslor.
Ibland är det tur att ingen ser vad man sysslar med
Igår letade jag verkligen speciella motiv.
En gammal spikskalle, gick ju ganska lätt att hitta finns hur många som helst på min uthusvägg även om det förstås skulle varit en handsmidd.
Tidningssida, inte heller några problem hittade ett lämpligt skadad uppslag från typ 1991.
Tunnbröd eller mjuk kaka, här gick jag bet att använda polarbröds mjuk kaka skulle nog inte godkännas.
Reklambild med keps och t-shirt, Hmm gick inte så bra den tilltänkta modellen hörde aldrig av sig hon kanske inte vill vara med på bild!
Tog i stället en bild på lövtäckt gräsmatta inte för att jag vet var den skall användas men man vet aldrig kanske just du behöver en sån bild.
Försökte hitta uppgifter på skatteverkets hemsida men icke, ringde deras kundmottagning men där tutade det envist upptaget, skickade ett mail med min fråga, fick blixtsnabbt svar att mitt mail kommit fram och att en handläggare skulle besvara min fråga.
När det blir återstår förstås att se
Jobbade ett tag med att planera Bildgruppens inspirationsträffar och konstaterade att man kanske skulle ta ett snack med kassören innan man hittat på allt för mycket, så det blev ett socialt besök där jag även träffade min favoritmodell men han var inte riktigt på bästa modellhumör denna dag men några bilder blev det förstås.

Konstaterar att lunchen närmar sig skulle kanske kombinera lunchträff med stadsbesök.

Rönnberget 090924
Ingemar

Inga kommentarer: