fredag 17 juli 2009

Sovmorgon



Ajdå idag blev det en oplanerad sovmorgon efter att ha släppt ut Freddi och kollat mailen, det finns en del som skickar mail efter att jag stängt av datorn för natten, tyckte jag att det var lämpligt att lägga sig en stund, och det blev tre timmar extra sovmorgon möjligen beroende på att sovbehovet inte var fyllt.
Ser ut att bli en fin dag möjligen med sämre väder på em, då vi skall grilla!

Tror att jag skall ta en dust med min trädgårdsboda och se vad som samlats där under vintern.
Upptäckte också att det behövs lite ny vit färg!

Har i varje fall sått in jordfläken där friggebodan stod tidigare, har också instruerat min mors katter att de skall jaga bort fåglar och andra inkräktare som plockar gräsfröet.
Den namnlösa katten tog uppgiften på fullt allvar men missförstod tydligen instruktionerna.
Hon la sig framför vedhusdörren och försökte fånga svalor som flög in och ut självklart ett helt misslyckat projekt, hon får dock passa sig så att rollerna inte blir ombytta, svalor som jagar katt kan vara ganska påträngande.


Upptäckte också att det kan ha sina sidor att ha samma uppgifter i två datorer men olika versioner helt plötsligt kan en hemsida med vinterbild dycka upp ute på nätet, nåja det går väl att fixa eller också får man bygga om den helt vilket inte skulle vara helt fel.
Som sagt på eftermiddan bjöd jag mor och bror på grillat det fina vädret fortsätter så vi satt ute.
Som vanligt var det lite omständigt att få iväg mamma men väl på plats var det trevligt.
Det enda som störde henne var flygorna.


Passade också på att fotografera en avvikande blomma som valt att blomma i år.
Tror att den heter svärdslilja är det någon som vet så tar jag tacksamt emot information.
I varje fall har den tidigare varit planterad i kruka inomhus och stått i ett fönster, innan den för två eller tre planterades ut hittils har det bara blivit blad men i år blommade den!
Kul när det händer även om det tar tid.
Imorgon ställer broder in riktningen mot Göteborg, förmodligen dröjer det ca ett år innan vi träffas igen om det nu inte händer något speciellt, kul att ha honom här, även om en vecka går fort.

Rönnberget 090717
Ingemar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att träffa bror och min gamla mamma, åker till Göteborg imorron, skönt att flytten av friggeboden blev av. Ett stort tack till Christer och Roland som ställde upp med traktor, släp och hjullastare. Nu väntar en 122 milaresa till Göteborg, bi happy,

roger

Anonym sa...

Jag tycker att vi skall kalla den namnlösa katten för Smurfit

vad tycker ni??

Ingemars tankar sa...

Kanske inte så dumt förslag

Ingemar