torsdag 16 juli 2009

Odling mm



Idag var det nödvändigt med ett stadsbesök dels behövde kylskåpet fyllas på dels behövdes en del andra grejor anskaffas,
Efter lunch bar det iväg kom ihåg både tygkassar och inköpslista, Clas Ohlsson blev första anhalt och där hade jag svårt att hitta vad jag sökte och dessutom bristande koncentration berodde möjligen på att stället var invaderat av norrmän, nästa stop blev ÖoB och där hittade jag en del nödvändiga saker att inhandla.
Sista stoppet blev ICA i Öjebyn och där inhandlades påfyllning av kylskåpet.
På hemvägen konstaterade jag att det märks att det är sommar, för det vimlar av MC lastade för långfärd, glänsande amerikaner som glänste i lack och chrom och mer eller mindre udda husvagns/husbilsekipage.
Konstaterade också att den norska väderprognosen nog får rätt för mörka moln tornar upp sig vid horisonten.
Bestämde mig också för att leverera rabarbrer till mina odlande vänner, lastade av inköpen och noterade att åskan började mullra närmare och närmare, läge att koppla ut datorer mfl känslig utrustning.
Detta fick till följd att det hann börja regna innan rabarberna var inplockade
Freddi var för dagen ovanligt smart och passade på att komma in innan regnet kom, däremot ville han ut trots regnandet men det blev inte av.
Hos odlarna för man en hård kamp mot ogräset!
De hade också besök av dotter med familj i familjen ingår också en vorster med namnet Nixon en riktig filur visade det sig.


Hunden Nixon har nämligen en ovanlig egenhet han älskade nämligen att plocka och äta spenat och sallad och han nöjer sig inte med enstaka blad utan rensar hela plantan, undrar hur höstens jakt kommer att gå, han struntar kanske i allt vad fågel heter, nåja det får framtiden utvisa.

Rönnberget 090716
Ingemar

Inga kommentarer: