torsdag 2 juli 2009

En vanlig dag

I går när jag var på hemväg började det plötsligt leva om under bilden när jag växlade, lämnade dock det problemet tillsvidare.
Idag har det varit en behaglig dag med temperatur runt 22 grader ganska perfekt om man skall göra något!
Saker har jag faktiskt gjort idag, fixat en ny vattentunna utan att starta någon brand, det är ju torrt i markerna och att skära med rondell har sina risker, fixat läcka på en kompressor, hjärjat bland ogräset, och jobbat med städprojektet, som av en slump så är det tömmning av brännbara tunnan på måndag!
Har också hunnit vara social och suttit och fikat länge med min mor, upptäckte då att hennes hittekatt fått otrevligt stor mage förmodligen är det tillökning på gång.

Funderade även på bilproblemet och misstänkte att det kunde vara kopplingshaveri på gång, pratade med min serviceman och såg tusenlapparna flyga iväg.
I kväll kom min granne förbi han konstaterade vid en provtur att det var avgasröret som slog i någonstans dessutom lät det mycket mindre nu. Samtidigt löste vi ett problem med gräsklipparen som inte var något problem!
Idag fick jag också mitt fotouppdrag vid tjärdalsbränningen utökat, PT vill ha kvälls och nattbilder från tjärdalsbränningen men vill inte skicka personal på nattjobb.

Konstaterar också något förvånat att snart har det gått två semesterveckor.

Rönnberget 090702

Ingemar


Inga kommentarer: