måndag 29 juni 2009

Semestertider



Är inne på min andra semestervecka och funderar på var den första tog vägen?
Delvis beror det väl på värmen som nästan knäcker en så att man inte ens orkar skriva i sin blogg!
I lördags var jag på sommarkonser i Jävre, och därifrån finns en del bilder.
I torsdags blev jag inbjuden till planeringsmöte inför Tjärdalsbränning i Arnemark är engagerad som fotograf och filmare, det där med filmning är en nödlösning för det är länge sen jag höll i en filmkamera, så just nu önskar jag att jag haft en Nikon D90 som man även kan filma med.


Idag har jag återställt ett lånat släpvagn som jag förvarat medans ägaren varit i Österike en dryg vecka de har förövrigt haft skitväder, kallt och regn hela tiden och när de kom hem fick han börja med att rensa grönsakslandet ett mastodont arbete!!
Men säkert löser han den uppgiften på ett bra sätt.




Fortfarande har jag inte kommit i gång med mitt städprojekt och nu börjar det bli lite kris för nästa vecka kommer min bror på besök och det är ju bra om han kommer in.
Rönnberget 090629

Ingemar
www.rafo.bd.se
www.ronnberget.se

Rönnberget 090629

Ingemar
www.rafo.bd.se
www.ronnberget.se


3 kommentarer:

Mia sa...

Din bror har väl långa ben så han kan kliva över i värsta fall!!??

Anonym sa...

Jag har tyvärr inte så långa ben.

mvh
Roger

Anonym sa...

Förövrigt så har min Kära Fru som har det stora arbetet vad gäller O-Gräset. Vad gäller städning finns det ju experter att anlita Du kan komma i TV och bli mer berömd om det villsig!
Din Vän!