onsdag 17 juni 2009

Lite jobb


Dagens planerade möte med 30 mil bilåkande ersattes med ett telefonmöte vilket förstås var bra för både ekonomin och miljön.
Sen övade jag mig i att vara ledig:) vilket bla innebar att innhandla kattmat och besöka bekanta.
Inspekterade deras planteringar blir jättefint fattar inte varför jag inte tog några bilder, blev inbjuden till middag midsommarafton så då får jag väl bättra mig.

Besökte min mor och konstaterade att hon fått en vedleverans på ca 10 m2 som skall in i vebon, undrar just hur man fixar det på enklaste sätt.
Hem igen och fixa gräsklipparen som råkat ut för ett tekniskt fel. Sitter en brytare som känner av att man sitter på stolen annars stannar gräsklipparen, efter sökande av lämpliga grejor fixades felet tillfälligt, får se om grannen hittar en ny brytare på sitt jobb, egentligen är det ju en garantigrej, men ids bara inte hålla på med den diskussionen vilket förmodligen skulle innebära att gräsklipparen måste skickas.
Sen gick klippningen som en dans även om fortsättning följer.
För det enda som växer denna kalla försommar är gräset och ogräset och så har ju myggen och deras kompisar invaderat.

Inga kommentarer: