lördag 16 maj 2009

Vårarbete


Våren är underbar men mycket att göra speciellt om man har två tomter som skall fixas förutom alla andra måsten. Det är tur att man inte har båt!!
Att det är vår märks inte minst på alla fiskare som skall prova fiskelyckan så det passerade en strid ström av fiskare med båtar olika modeller medans jag
krattade, eldade och kämpat med rotskott hos min mor.
Nu skall jag dock se om jag får igång åkgräsklipparen och han använda den som lövuppsamlare!
Häromdagen hade vi avslutning på årets fotocirkel, avslutade med utflykt till ett strövområde som jag aldrig besökt tidigar där hittade vi en liten fågelsjö som var välbevakad av måsar men även var besökt av en hel del änder och doppingar och en ensam svam som majestätiskt gled omkring och höll avståndet till övriga.
Där fanns också en diskgolfbana så vi studerade några som var ute och tränade, troligen blev de något störda av alla kameror som fanns i omgivningen.
Dagens bild är på en av holkarna som fanns vid stranden vid fågelsjön, den såg ut att behöva lite underhåll vilket ger mig dåligt samvete för jag borde naturligtvis fixa och sätta upp ett antal holkar

Rönnberget 090516
Ingemar

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, vårbruket kräver sin tid, Ingemar, om inte ogräset ska ta över och om skörden ska bli god. Jag ser att mina jordgubbar ännu inte blommar som grannens, kanske för att jag var senare med ogräsrensningen.
/Eva