lördag 13 september 2008

Höstdag

Visst är det märkligt hur en del veckor blir rena kaoset medan andra veckor bara rullar på 

Den gångna veckan får man nog räkna till den första varianten, Veckan började inte bra som väl framgick av tidigare bloginlägg. Dessutom struligt på jobbet och en massa andra aktiviteter som klumpat ihop sid.
Dagliga besök på lasarettet och kattor som skall ha service gör det nog inte enklare, skönt med en helg där ingenting är inbokat. Vaknade som vanligt tidigt och satte mig vid datorn när Freddi hade gått ut och lyckades också komplettera en del släktforskningsuppgifter. Efter frukost åkte vi i väg för att se om rymlingen hittat hem, men inte det, Freddi gav sig ut på spaning efter kompisen och så var han försvunnen. Plockade undan diverse grejer som samlats hos min mor gick genom hennes post och plockade ihop en del grejer som skulle tas med till lasarettet. 
Inga katter inom synhåll så jag tog en promenad i det vackra vädret naturligtvis med kamera. Bilderna finns på http://testbilder.ronnberget.se/#4.0.

Hemma igen var det dags att åka i väg till lasarettet och hälsa på, hon verkar betydligt piggare rent fysiskt men däremot tycks tankeverksamheten ha blivit ytterst virrig. Undrar just vad det kan bero på  måste fråga om det blivit ändring i medicineringen?
På måndag skall vi träffas och diskutera vårdplan eller vad det nu heter förmodligen får hon åka hem ganska snart efter det. På väg hem bestämde jag mig för att stanna i Öjebyn och äta en försenad lunch så paltserian fick ett besök dock blev det inte palt.
Hemma igen visade det sig att rymlingen var hemma och efter lite funderande så passade det att komma in och få lite mat.
Märkligt egentligen högst fem minuter senare dök Freddi upp också han hungrig. När katterna fått mat satte jag mig för att titta på friidrott efter att ha förklarat för djuren att det skulle inte bli några mer utflykter den dagen.

20080913
Ingemar

Inga kommentarer: