torsdag 28 augusti 2008

Det kom ett paket

Efter att ha funderat länge och mycket beställde jag i måndags ny kamera.
En Nikon D300 och sen var det bara att vänta på leverans igår låg en paketavi i brevlådan där det stod att jag kunde hämta ett paket dagen före efter kl 16.
Bra tänkte jag då kombinerar man det med tandläkarbesök så får man något trevligare att tänka på.

Men inte fanns det något paket att hämta:(

Idag kunde jag på internet se att paketet levererats till utlämningsstället kl 09.05.
Efter lunch var det bara att åka och hämta


Paketet.



Följdsedel och en massa isolering + den obligatoriska godbiten


Lite mer grejer fanns som tur var i paketet
$


Efter ytterligare uppackning så hittar man både kamera och objektiv och en massa papper förstås


Så ser underverket ut redo för användning, fast det var inte riktigt sant en liten missräckning var det förstås att batteriet från D70 inte passade

Det är trots allt bäst att läsa på lite medans batteriet laddas kan ju vara bra att veta hur man öppnar luckan för minnsekortet, men sen är det nog bara att gå ut på motivjakt
Men det får bli en annan historia.

2008-08-28
Ingemar Johansson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med motivjakten! Jag är säker på att jag kommer att få se många fina bilder...

Ingemars tankar sa...

tack för det Mia

Anonym sa...

Hoppas du får kul med dina nya leksak nu, Ingemar.
/Eva

Anonym sa...

Hej!

Min man har en D300 :-)
Vi beställer grejer från Leiljung...
Då får man choklad med paketet oxå ;-)

/Heather