torsdag 26 juli 2007

Slö semester




Det vackra vädret fortsätter även om det kom en rejäl åskskur!


I dag satte jag ut trädgårdsmöblerna, lite nostalgi för de följde faktiskt med när jag köpte huset och jag vägrar att byta ut dem mot några plastmöbler.


i övrigt har det mest varit en ganska slö och behaglig dag









På eftermiddan hälsade jag på bekanta som var i full fart med att rensa ogräs, squasch odlingen var välrensad och en och annan squasch var på gång, dessutom var det näst sista semesterdagen. Precis när vi var klara med fikat kom en rejäl hagelskur som gjorde att vi snabbt avbröt besöket och sökte skydd i bilen.

Idag kom så paketet med den berömda skruvdragaren och den ser ut att uppfylla mina förväntningar, lite förbryllad är jag dock att det skall behöva ta 10 dagar även om posten förstås behöver tre!

Dagens nya kunskap
Idag har jag konstaterat att det inte går föra över bilder från mobilen till den externa hårddisken, har säkert något med USB att göra men lite märkligt är det för det går ju utmärkt att via USB bränna en CD från externa hårddisken mm.

070726
Ingemar



Inga kommentarer: