onsdag 3 augusti 2011

Utställnings dax

Inte är sommaren slut än.
Började dagen med att lasta alla utställningsgrejer och sen blev det plantering av en lönn som fick ersätta det stendöda mullbärsträdet, hoppas detta klarar sig bättre.

Efter diverse andra övningar var det dags att ge sig av till dagens lunchmöte på Challenge har faktiskt aldrig provat det stället tidigare men deras laxlåda får godkänt. tydligen har det införts någon form av enhetspris för lunchen i Piteå.

En lustig sak inträffade medan jag väntade på mitt lunchsällskap såg i ögonvrån någon som kollade ett cigarettpaket, tydligen tomt så han la det på en bänk och skulle gå vidare, men tydligen såg han min blick och plockade upp det och förpassade det till en soptunna, han hann också säga hej när han passerade.

Efter detta var det bara ge sig på projekt utställningshängning. Gjorde en snygg avlastningsparkering mitt framför ingången, märkligt att inte vän av ordningen hann klaga.
Parkerade sen lagligt och släpade in grejerna, kan dock konstatera att biblioteksbesökare inte är artigare än andra när det gäller att hålla upp dörren för andra, råkade bla ut för en äldre man som nog har rekord i snabb dörrpassage med minimal öppning.

Även Lasse dök upp med sina bilder och han hade en intressant kombination av bild och text mer tänker jag inte avslöja. Det gick bra att hänga utställningen en klar fördel var att det inte var så många varianter på bildstorlek.
Däremot var det otäckt varmt eller kvavt i lokalen, det slår mig nu att dålig eller obefintlig ventilation är nog något gemensamt för alla de lokaler som inrymt konsthallen.

Det ser ut att bli 34-35 bilder i utställningen om nu även de sista får fram sina bilder.

Gjorde klar utställningskatalogen så långt som möjligt de sista bitarna faller väl på plats senast fredag.

Skönt att komma ut i den friska om än varma luften och återvända hem där dagen avslutades med gräsklippning!

Ingemar
www.ronnberget.se

2 kommentarer:

Eva sa...

Du har minsann att göra, Ingemar.
Snyggt med nya layouten på bloggen.
/Eva

Zarah sa...

Din blick på cigarettpaketet sa väl allt, ägaren ville förmodligen inte riskera böter!

Fritidssysselsättningsproblem tror jag inte du vet vad det är... ;-)