tisdag 28 juni 2011

Irriterad på

En del dagar finns det många irritationsmoment och idag var en sådan dag

Lämnade diverse grejer från gårdagens städning i bygdegården upptäckte att jag glömt plånboken hemma bara återvända hem.

På väg igen innfinner sig nästa irrationsmoment i form av en av Stenvalls röda flisbilar, tom deras chaufförer borde förstå att det finns en motivering till hastighetsbegränsningar.M

Hann upp en husvagn och var tvungen att att avvakta med omkörning pga möte med påföljd att jag har en röd flisbil i bakvagnen max 3 meters avstånd,

Sista irritationsmomentet på resan var vägarbete i Öjebyn. Fantastisk planering med tanke på kommande kyrkmarknad och Pite Summer Games, jaja upphörs aldrig att förvånas av beslutsfattares planering.  Misstänker starkt att arbetet avbryts för semester på fredag för att återtas någon gång i augusti.

Framme på biblioteket upptäckte jag att det nya öppettider gällde man öppnar kl 12, utställningen Mjau var nedplockad och bilderna inlåsta någonstans på biblioteket och oåtkomliga.

Nåja bara inköpa fika och göra ett besök i Kopparnäs, konstaterade att det blivit allt för varmt för min klädsel vilket förstås kan irritera.

Ytterligare ett irritationsmoment är att temperaturtavlan är död.

Tillbaka till biblioteket paketerades bilderna för avhämtning och ivägskickning tog med några bilder och lämnade på Rabarber!

På torget stod två brandbilar något akut på gång, knappast snarare glasssugna brandmän så köpte en mjukglass och studerade folklivet på rådhustorget innan det var dags att åka hem.

Blev påmind om att damerna gör sin premiärmatch i VM  i dag, det blev vinst med 1-0 men vilken irriterande ineffektivitet man visade upp det behövs en rejäl skärpning inför kommande matcher mot Nordkorea och USA.
Irriterande är också min taskiga tvbild speciellt på de kanaler man vill titta på måste förmodligen avverka lite skymmande träd!!

En annan sak som irriterat är att jag lyckats missa våffelgräddningen på Kalahatten som intresseföreningen ordnar men i kväll kom jag iväg utan ett enda irritationsmoment på vägen , fast det var ju inte sant kunden före mig hade lyckats få kortet att fastna i automaten och det var inte så snabbt fixat men inte blev jag irriterad av det
På plats vid våffelserveringen hade en hel del folk samlats och fler droppade in under kvällen, lämpligt varmt och blåsigt för att hålla borta blodsugarna.
Några bilder från arrangemanget








Rönnberget 2011-06-28
Ingemar

Inga kommentarer: