måndag 24 januari 2011

Varför finns måndagar

Ibland kan man fråga sig det och speciellt denna dag
Dagen började annars ganska bra frukost avklarad, katterna matade och rastade vilket innebär att de springer in och ut utan någon logisk ordning möjligen är det så att Freddi och Smurfa föredrar att vara ute själva.
Kunde alltså redan vid 9 tiden sätta mig vid datorn för att redigera nästa nummer av förbundsinform. Kom dock på att jag bara skulle kolla om det gick söka förlustbidrag till vår Workshop och det kunde vi dvs Bildgruppen P
Ett samtal med Tess för att kolla kostnaderna och sen skicka iväg ansökan
25 anmälda för tillfället och vi förlänger anmälningstiden veckan ut.
De som kommer oanmälda får betala ett högre pris.
Ansökan ifylld och inskickad nu skall det skrivas och redigeras. Men icke nu börjar telefonen ringa någon som vill veta vad jag tyckte om ett projekt som jag faktiskt inte trodde jag varit med i men det är klart Pilotleden i Piteå räknas dit, Bosse som funderade hur det gick med Informen, Anders som ville hitta en ny dag för styrelsemöte, Monica som ville ha träff om deras hemsida och John som hade funderingar om projekt inför träff med Spira fyrkanten Dessutom fungerade inte skype och i den bärbara telefonen tog batteriet slut som vanligt
Förstår inte varför alla skall ringa denna dag måste bero på att det är måndag.

Upptäckte också att det var lunchtid dels för att magen började knprra men främst för att husets katter gemensamt uppvaktade mig.
Eftersom även cigaretterna mm tagit slut blev det lunch i Öjebyn kombinerat med lite inköp.

Hemma igen efter att ha kollat huset i Stridholm och hämtat en saknad nyckel skickades katterna ut och jag började leta min mobil, nåja den låg ju kvar i bilen och behövde laddas

Passade på att skicka iväg information om Workshopen och Mjau fick även ut det på hemsidan!

Nu kunde jag ägna mig åt det jag skulle ha gjort i morse dvs Förbundsinform och det gick alldelens strålande en bra stund tills det var dags att göra de sista justeringarna då hänger sig dator......
Första tanken blir när sparades dokumentet senas.
Försökte därför med konster och knep och också många fula ord få liv i den men tillslut återstod bara att koppla bort den från två hål i väggen.

En kontrolllräkning visdade också att minst två katter var kvar ute Freddi och förstås en av ungarna, samtliga var dessutom utsvultna men nog har de fått mat minst två gånger idag.

Åter till uppgiften efter en lång och nervös uppstart kunde jag konstatera att dokumentet var sparat automatikst strax innan. Bara pusta ut och göra sista kompletteringarna.

Avslutar kvällen med lite bloggande bara för att upptäcka att det blivit en hel del nya funktioner.
Dagens bilder blev två den konstiga figuren fick bli baksidesbild på informen ser ut som redaktören känner sig denna dag, den andra bilden lyckades jag fånga husets katter på samma bild men sen dess har ju Trollet hittat hem men han har mer eller mindre frivilligt utegångsförbud.
Rönnberget 2011-01-24 kl 23.45
Ingemar

Inga kommentarer: