lördag 8 januari 2011

Frånåkta!

Idag var det som Hallner och Kalla skulle förbättra sin möjligheter inför avslutningen av Toure de Ski men ack vad man bedrog sig frånåkta så att det sjöng om det blev bägge + övriga svenskar så inte blir det några vinster och knappast några pallplatser heller i morgon.

I pausen mellan skidloppen åkte jag till Stridholm och eldade döm om min förvåning när jag kom ut och Trollet satt där och pratade högt och in ville han också men eftersom huset var tomt fortsatte han att prata högt men följde med hem utan protester.
Väl hemma så hälsade han och Freddi på varandra innan han angrep matskålarna för att sen gå upp och lägga sig på favoritplatsen där han stannat resten av dagen. Kattungarna funderade nog på vad det där var för figur det är ju 4-5 månader sen han försvann och då var de bara några veckor.

Vi får väl se hur det går för det pågår ju en viss kamp om sovplatserna på nätterna
Freddi har senaste tiden mest legat en trappa upp och kommit ner när han tyckt att det var dags att stiga upp och gå ut. Men senaste nätterna har han återtagit sin sovplats dvs i min säng och för att markera att det är hans plats så lägger han sig på min mage och ungarna fick hålla till nere vid fotändan.
Följande kväll flyttade ungarna upp sina positioner i sängen vilket dock inte bekymrade Freddi han la sig helt enkelt mellan ungarna och mitt huvud fortsättning följer nog.

Resten av sportdagen gick mest i moll även om två skidskyttedamer bland de 10 bästa inte är så tokigt.
Undrar just hur länge Ulfbåge skall hålla på och strula med resultat, egentligen skulle nog behållningen vara större med att bara följa TV bilden med expertkommentarer från Kalle Grenemark.
Dagens sportsliga behållning blev nu Anjas andra plats i störtlopp, kanske hittar hon formen lagomt till VM

Rönnberget 2011-0108
Ingemar

Inga kommentarer: