tisdag 29 juni 2010

En sorglig dag

Midsommardagen inleddes planenligt med gräsklippning i Stridholm och gräset hade vuxit ordentligt så inte ens åkgräsklipparen klarade det men det visade sig vara ett av dagens mindre problem!
För det kom ett samtal från Norrgården att de hittat min mor död på morgonen, stilla insomna för gott.
Chokerande naturligtvis inte minst med tanke på hur pigg och glad hon varit när jag besökte henne på midsommarafton, glad över att ha fått lämna lasarettet och glad över att jag var hemma från Göteborg.
Kom osökt att tänka på ett av hennes favoritcitat
" Glädje är att le genom tårarna när man gråter"
Ett besök på Norrgården och en stilla ensam stund innan det var dags att börja kontakta släkt och vänner, många samtal blev det och inte alltid så lätt att få tag på folk under midsommarhelgen.







Den traditionella orkidespaningen blev av på söndag dock med andra följeslagare än vanligt.

Måndag och tisdag användes till att tömma och städa lägenheten på Norrgården, så nu är det klart sen återstår att få ordning på alla grejer för nu är röran total hemma hos mig, kan väl ta några veckor att bringa ordning i det hela.

I morgon onsdag skall jag träffa begravningsentrepenören och då rätas kanske en del frågetecken ut men samtidigt dyker det säkert upp nya frågor.
På fredag väntar ett intresant styrelsemöte i Överkalix så livet rullar vidare

Rönnberget 2010-06-29
Ingemar


Inga kommentarer: