torsdag 13 maj 2010

Tiden går


Märkligt nu har det gått en vecka sen senaste bloggen, kan det vara så att man håller på att tappa stilen.

Igår kväll gjorde jag ett besök hos min mor på Norrgården, och då var hon tröttare än vanligt, byte av batteri i hörapparaten förbättrade kommunikationsmöjligheterna något men hennes trötthet oroar onekligen.

På eftermiddan är det tågresa till Eskilstuna som gäller och nu är det mesta packat och tre katter är inne, visserligen under protest men inne får de stanna tills jag är hemma igen.
Undrar vad som kan strula nu har tom kontroll på tågbiljetterna.

Iof skulle katterna säkert klara sig ute något dygn men det är onödigt, dessutom knycker skatorna deras mat om man ställer ut den.

Eskilstuna och årets RIFO blir intresant är faktiskt ganska länge sen jag var på ett RIFO men som nybliven redaktör för Förbundsinform var det bara lyda order och infinna sig.
Bra service erböjd arrangörerna, hämtning vid järnvägsstationen strax efter 8 för transport till lokalerna, finns en chans att se arrangörer i arbete för det är en hel del som skall fixas sista dagen.

Förmodligen kommer det att bli kanonväder på hemmaplan när man åker i väg, vädret i Eskilstuna såg inte allt för lovande ut säkrast stoppa ner ett paraply det brukar vara en bra regnförsäkring.

Gjorde en liten objektivtest på morgonen med mitt 70-200 Nikkon objektiv och ett gammalt 60-300 Tamron SP hinner kanske någon gång utvärdera resultatet.
Lånade sen ut bägge objektiven till två fågelspanande damer hoppas nu att sothönor, rackelhanar och andra birds ställer upp för fotografering när chansen finns.

Skall se om jag möjligen klarar av att blogga med hjälp av Iphonen, kan ju vara en lämplig sysselsättning om man nu inte träffar på trevligt ressällskap.

Rönnberget 20100513
Ingemar



Inga kommentarer: