måndag 19 oktober 2009

Inställt

Vaknade som vanligt tidigt och medans man funderar på om man skall somna om eller stiga upp går klockan så det är bara stiga upp.
Ett SMS talade om att det inte blir något Pitebesök, hon var överhopat med arbete, lika bra det för jag har också en del att göra.
Var som vanligt förbi min mor på morgonen och idag åt jag frukost där, tre kattor var ivriga att komma ut och kattungen upptäckte att man inte behövde hålla sig nära huset, skitkul tyckte hon mindre kul tyckte jag, fick hämta henne i vedbodan dit hon smitit in bakvägen och inte hittade ut.
Fördelen med det var att jag hittade en sen länge försvunnen asklåda!

Väl hemma igen rensade jag ett stycke bord placerade skrivaren på en skåp och helt plötsligt hade jag ett bord med bara datorn på kändes ganska ovant faktiskt.
Av någon anledning så behövde matförrådet fyllas på både hos mig och mor tom katterna var irriterade eftersom skinkan modell Pärsons tunna skivor också var slut konstaterade att jag nog skulle hinna handla innan nästa träff.
I morse pratade man om köer på Norrbottensradion och Lena Calne tyckte att det var nedbrytande köa på systemet men nog är det värre att köa för att lämna in flaskor och burkar speciellt om någon skall vara rationell och lagt beslag på alla tre automaterna.
På väg hem fick jag ett nytt SMS det blir möte.
Då jobbar man med hemsidan inför kvällens möte.
Tro det eller ej men nog ringde en av tjejerna och ville ändra kvällens möte till onsdag!!

Rönnberget 091019

Ingemar

Inga kommentarer: