fredag 30 oktober 2009

Helg

Började dagen med ett morgonbesök hos min mor, där tre ivriga katter väntade på att få komma ut. Kattmamman tyckte tydligen att det var för kallt och smet in direkt kanske var det också möjligheten att få äta sin skinkbit i lugn och ro som lockade.
Även katter skaffar sig vanor, Trollet vill alltid ha en näve torrfoder att börja dagen och han äter det med förkärlek ute, Kattmamman och Smurfa skall ha sin tunna skinkskiva så fort som möjligt men i dag hade inte Smurfa tid att vänta utan gjorde Trollet sällskap vid torrfodret.
Efter en kopp kaffe var det bara åka in till Piteå och möte om Piteenergis 100 årsjubileum, närmar sig sitt slut och nu återstår bara tre arrangemang av drygt trettio genomförda.
För oss, Piteå Byaforum är det ett kvar Vinterkonser i Stocckbäcken den 21 november, tyvärr så kolliderar det för egen del med vår hantverksmarknad så andra får ta hand om konseren!

Efter att på något mirakulöst sätt lyckats undvika köerna så var inköpen snabbt avklarade och jag kunde återvända hem.
Koncentrerade mig en stund på att fixa till min fasta telefoni om den är fast eftersom jag bytt till bredbandstelefoni, gick väl så där fick två fungerande telefoner viltet är en fördubbling men för att få övriga uttag att fungera behövs det nog diverse omkopplingar det där med första jacket är inte alltid så lätt.
Dagen i övrigt har ägnats åt alite hemsidesarbete.
Nu är ju Hela Sverige ska levas nya hemsida släppt, det blir säkert bra för nu kommer alla registrerade utvecklingsgrupper att kunna lägga ut sina nyheter och aktiviteter själva.
Men visst kommer detattta ett tag innan allt material är på plats.
Noteras avslutningsvis att en varg siktats i Sikfors, varför råkar jag aldrig ut för sådana trevligheter!!

Rönnberget 20091030
Ingemar

Inga kommentarer: