tisdag 29 september 2009

Kyligt

I morse var det isskrapa som gällde trots att klockan var ½ 9.
Mötena har hopat sig, fredag, lördag, söndag och idag blir nästan i mästa laget och inte blev det mycket gjort i måndags heller data och hemside trassel och så var den dagen förbrukad.

Uppfinningsrikedomen är stor bland vissa när jag handlade idag hittade jag en ny sillsort åtminstonde har jag inte sett den tidigare "svartvinbärssill" var ju bara tvungen att pröva den och inte vet jag vad det smakade knappast svartavinbär och knappast sill heller.
I dagens övningar ingick ett studiebesök hos Bryggan i Piteå, intressant liksom dagens träff som handlade om sociala företag. Så nu vet jag vad som kännetecknar ett socialt företag.

* med ändamål att integrera människor i samhället och arbetslivet
* skapa delaktighet för medarbetare - empowerment
* återinvestera sina vinster
* är fristående från offentlig verksamhet

Och imorgon är det dags för vår lunchträff återstår att se vad vi hittar på

Rönnberget 090929
Ingemar

Inga kommentarer: