onsdag 8 augusti 2007

Hett

Ännu en varm dag kan man lägga till handlingarna och inteligent som man är väljer man att sätta sig i bilen och åka till Luleå för kombinerat möte och shoppingronda.

Hittade som tur var en skuggig plats att placera bilen på vid första stoppet, efter diskussioner lunch och fortsatta diskussioner var det dags att ställa in siktet på Storheden och diverse inkösställen. Första stoppet blev nyöppnade Biltema, ett tag sen man öppnade men första besöket för mig. Affären är stor och ingenting hittar man trots terminaler där man kunde söka och få uppgifter om var det fanns dessutom kunde man få upp en inköpslista men vad hjälpte det när man ingenting hittade så det blev att söka manuellt hittade inga grejer för min släpvagnsreparation och egentligen ingenting annat heller förutom en rulle täckplast så då slapp jag göra ett besök på ett byggvaruhus, sen höll jag inte på att hitta utgången men det är en annan historia:)
Nästa stopp blev Jula där det faktiskt var nästan tomt på parkeringen och döm om min förvåning en massa personal, ganska typiskt när man inte har behov av hjälp, hittade faktiskt nästan allt jag skulle ha + lite till men det blev ändå ganska billigt besök.
Konstaterar att här var nog lägsta priset på konsoller till sparringskenor så fyra styck hamnade i vagnen och förmodligen kommer jag att hitta en massa konsoller när jag kommer hem!
Vanliga glödlampor var dock inte speciellt billiga och de glömde jag köpa på Biltema.
Ganska nöjd var det bara sätta sig i en varm bil och åka hem. Hemma igen kändes det svalt och behagligt att stiga ur bilen trots +31 grader ute men det fläktade faktiskt lite grand.
Förhoppningsvis skall det väl dröja ett tag innan det blir någon ny shoppingresa till Luleå.
Någon gång i September öppnar ju den nya Gallerian i Piteå och där finns bla Clas Ohlsson

070808
Ingemar

Inga kommentarer: